The future?

Just nu sitter jag i rummet och kollar på min älskling framför i spegeln och tänker på hur lycklig jag är. Samtidigt spelas Everybody Hurts på Spotify och jag tänker "Vad underbart jag har det mot många andra egentligen, fast samtidigt är det något som fattas". Det är nog ett jobb så jag kan tjäna egna pengar och att jag har en framtid klar framför mig. Men jag har faktiskt ingen aning om vad jag vill göra eller jobba som. Jättejobbigt är det för jag ska helst börja plugga nästa år. Samtidigt vill jag inte flytta för långt ifrån min älskling. Jag önskar jag kunde få ett jobb, flytta ihop med Johannes och plugga till något jag verkligen vill bli i Dalarna nära där jag ska bo. Då hade livet varit underbart. Sen när Johannes har gått klart Gymnasiet så kan vi flytta någonstans utanför Dalarna så man får se lite mer av Sverige. Det är min dröm, som jag hoppas kommer gå i uppfyllelse.

Men just nu är allt väldigt förvirrande. Jag hoppas det snart löser sig.
Allt jag vill är att vara lycklig tillsammans med Johannes, min pojkvän livet ut.

roxanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback