Bankrån

Min och Lollos promenad var inte av den vanliga sorten kan jag säga. Det slutade med att vi pratade med polisen. De flesta som bor i Dalarna vet ju att det har varit ett bankrån i Säter i dag kl. 12. Igår kväll när vi var ute och gick så gick vi förbi Ica Gustafs. Där var det några människor, män i 45-50 års-åldern som stod och snackade som om ingen annan fick höra. Det var 4 bilar som stod där, en var det fel på, en var en veteranbil och de andra var två skitsnygga bilar. Liksom, det är inte ofta det kommer sånna bilar hit och står vid Ica halv 9 på kvällen ju? + att dem kollade jättekonstigt på oss, som att vi inte fick veta vad dom höll på med. De pratade flytande engelska och drack något som liknade en energidrink av något slag. Vi kom ihåg hur två av personerna såg ut. När jag och Lollo hade gått förbi dom, åkte de därifrån en efter en. Idag när vi gick ut och gick stod det poliser som stannade varje bil som åkte förbi. Vi gick dit och berättade allt vi visste. De skrev upp allt och frågade oss massa saker. Sen tog de våra uppgifter om oss själva. Telefonnummer osv. Så nu får vi se om polisen ringer och vill ha oss i rätten eller inte. Kan bli läskigt om det blir så. Man vet aldrig vad som kan hända.
Och igår så sa jag tillomed till Lollo att vi borde tagit registreringsnumret av dem, fan att vi inte gjorde det. Men iof, hade vi gjort det så kanske vi inte hade varit vid liv nu heller.

Jag är stolt över mig och Lollo att vi var så modiga att vi berättade för polisen, många som inte hade gjort det.

Det var min dag det, har inte hänt så mycket mer.



Kommentarer
Lollo skrev:

Ja, det har varit händelserika promenader. Hoppas vi var till någon hjälp. Får se vad som händer sen.

2009-04-08 @ 19:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback