barnbanting?

Vad har jag gjort idag då? Öhm, inte mycket. Har bakat en god chokladkaka med bror mig som vi bjöd familjen på. Det uppskattades mycket. Annars har det inte hänt så mycket mer. Jag har precis sett en dokumentär som gick på 3:an.

Det handlade om barnbantning - att barn börjar mer och mer bry sig i vad de stoppar i sig att det tillslut går för långt. Jag mådde dåligt när jag såg programmet. Jag menar, typ 6-åringar som räknar hur många kalorier de får i sig, när de inte ens vet vad som menas med kalorier. Helt sjukt ju och det är oftast föräldrarna som är boven i det hela. Sedan var det en flicka som var tolv år som ansåg sig själva vara 15 år, hade kläder för 9-åringar (?!) och hade på sig kortkorta klänningar när hon skulle på discon. När jag var så liten tänkte jag knappt på vad jag satte på mig när jag skulle på disco? Eller tänkte, det gjorde jag ju, men aldrig att jag tog på mig korta klänningar där man visade halva röven? När hon hade lagt på sig nått kilo började hon genast att träna också. Men jag menar, barn växer ju normalt och då lägger man ju på sig automatiskt? Det är ju sjukt att hon tror att hon kommer vara sådär smal och väga så lite för resten av livet. Hon tyckte att vuxna kroppar var fula? Shit, föräldrarna borde hjälpa till mer. Det kändes mest som att de accepterade hur hon tänkte och tyckte. Nej, hjälp dessa stackars barn innan det går för långt säger jag bara. De kan inte tänka som en vuxen så därför borde vuxna ingripa mer än vad de gör. Jag skulle aldrig utsätta mitt barn för något sådant. Usch, mår illa bara jag tänker på det.

Nu fick jag ur mig lite av min ilska, haha. Ska kika runt lite, sen sova om jag har lust och orkar. Imon blir det fest hos Dennis för att fira Berra som fyllt 19 år. Det kommer nog bli skoj.

Pöss

Kommentarer
Liz skrev:

Nog?! :O klart som faan det kommer bli skoj! ;D

2009-04-17 @ 11:28:50
URL: http://skaveliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback