En konstig känsla

Idag var och besökte min förra skola, där jag gick ut i somras. Det kändes så konstigt att komma dit. Se massa välbekanta ansikten och alla lärare man har haft som säger att de saknar en. Vi var verkligen en sjukt bra klass. Jag, Amanda & Lollo satte oss i vårt gröna rum idag och så sa Amanda en mening som fick oss alla att le lite sådär underbart till.
"Tänk när vi gick här och när alla varje morgon var sådär pratgalna och kastade kuddar och bråkade om vilka som skulle sitta i soffan". Man kan ju bara le åt det och sakna det. En sak är då iaf säker, skolan kommer inte vara densamma utan NV3!
Lärarna frågade mig om framtiden & det känns så jobbigt att svara på det för vad har jag att säga? Jag vet ju inte vad jag vill bli. Som tur var sa Solveig till mig återigen att jag är så himla duktig på att skriva och att hon tycker jag borde satsa på det. Men det tråkiga är att det finns inte så mycket jobb som t.ex. journalist. Det hade varit ett mycket roligt yrke annars. På slutet av dagen satte vi oss ute i gräset med de nyblivna ettorna och blev presenterade. Vi var med dem & lekte en lek som gick ut på att varje lag fick en lapp där det stod en saga eller film, t.ex. Pippi Långstrump. Vi tog Bockarna Bruse. Jag & Amanda var bro, Lollo var trollet och de tre ettorna var bockarna. Haha. De andra gissade rätt iaf, vilket var poängen med det hela.
Efter jag hade varit där åkte jag till Hedemora för jag skulle vara med Johannes. Men han skulle jobba till sju vilket jag inte visste om och han hade inte fått tag på mig så den resan var helt onödig. Som tur var har han en snäll pappa som ville skjutsa hem mig igen, tack! Imon ska jag till skolan igen & kika på deras nollning. Hoppas det blir kul! På kvällen kanske jag & Stina ska till Borlänge. Det är ju både soltorgsfest utomhus & cruising, kommer bli skoj om det blir av.
På lördag blir det fest i Borlänge hos Sanne, födelsedagsfest. Jag tar med mig Johannes & Stina, mihi.

Snart laddar jag upp en bild på dagens outfit, vi höres.

roxanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback