Hiss/Diss

Jag hissar:

- Jeansleggings
Både sköna, snygga & billiga. De ser ju faktiskt ut som riktiga jeans, så varför slösa pengar på dyrare jeans när man kan få ett par jeanslegging för några hundralappar? Snyggast är om leggingsen har fickor där bak, annars ser rumpan lätt platt ut. Jag har både ett par ljusa och ett par mörka. De ljusa har fickor, de mörka har inte. Men på de mörka brukar jag ha ett längre linne så att rumpan inte syns så mycket.



- Brunetter
Ja, jag själv är blondin för tillfället men jag funderar faktiskt på att färga mitt hår tillbaka till brunt. Mitt hår växer knappt när jag är blondin och det blir snabbt slitet och man lär hela tiden färga utväxten. Det finns många minus med att vara blondin men det är ju snyggt också. Dock tycker jag det är snyggare att vara brunett till vintern. Tänk er ett brunt, långt, lockigt hårsvall á la Vanessa Hudgens!





- Rosa läppar

Så jäkla snyggt! Men inte när det blir fööör ljusrosa som en viss bloggerska men sån färg som Rihanna på bilden nedan har. Det är skitsnyggt. Helst ska det vara ljusa kläder till, vilket inte hon har. Det spelar ingen roll om man är brunett eller blondin, lika snyggt för det! Mmmmm, ge mig ett rosa läppstift!





- Spotify
Jag älskar uppfinningen Spotify! Det är så skönt att kunna lyssna på nästan vilken musik som helst, lagligt dessutom. Det finns nästan all musik där som jag tycker om. Det jag mer gillar med sidan är att man kan skicka varandras låtlistor, ett stort plus. Det är skönt om man inte har en aning om vad man vill lyssna på så kan man få lite tips av en kompis eller liknande. Jag säger bara: I love Spotify!





Jag dissar:

- Kissie
Kom igen, vem gillar henne? Kanske några små stackars fjortisar som inte har något bättre att göra än att dyrka henne. Jag kan erkänna att jag läser hennes blogg men inte av skälet att den är bra utan för att få mig ett gott skratt. Visst, hon har lyckats fått läsare, men på helt fel sätt tycker jag. Man ska inte behöva vara elak och provocera för att få läsare. Gör som Kenza & Stina-Lee bl.a. istället för att få läsare. Sen när jag sett att hon redigerar sina bilder så jäkla tydligt så det syns gör att jag vill brista ut i garv. Är hon så missnöjd med sig själv så att hon måste ta till PS och göra om hela bilden. Sen skriver hon att hon älskar sig själv, att hon är snyggast osv. HAHA, shame!




- Arbetslösheten

Alltså, hur svårt ska det vara för en ungdom som nyligen tagit studenten att få jobb? Jag har sökt jobb men jag har inte fått något ännu. Inte ens ett svar om jag inte fick det. Jag tycker man borde få nånting tillbaka iaf. Iaf från de små firmorna. Har nyligen sökt jobb som Personlig assistent så jag hoppas det går vägen, men jag har inga förväntningar på det heller. Det dåliga är att kravet på de flesta jobben är att man ska ha körkort. Men man kan väl lika gärna ta sig till jobbet med buss? Det är jättemånga människor som gör det. Det känns tråkigt när man hittat ett jobb på Arbetsförmedlingens hemsida som skulle passa en perfekt och så läser man i slutet: Krav på körkort B. Man ba, jaha då var det kört också. Hatar det!


No money!


- Vädret
Jag är en sån människa som lätt kan tröttna på värmen och vill då ha lite kallare grader. Men det jag hatar är vädret nu. Ibland regnar det, ibland skiner solen, ibland är det jättekallt, ibland är det bara mulet ute osv. Ni förstår, jag hatar när vädret alltid ska ändras. Just nu vill jag ha höst. Det är så mysigt när bladen från träden har fallit ner på marken, man kan klä sig lite varmare i snygga höstkläder som kommer ut + att man får längta lite mer till julafton. MYS!




- Kort hår
På tjejer alltså. Jag vet inte, jag tycker bara inte om det. Det är snyggt med en page som går vid axeln, men inte kortare. Allra fulast är när man har så kort att det slutar vid öronen, usch inte snyggt. Nej, tjejer ska ha långt hår elelr en snygg page som sagt som slutar vid axeln. Har man kortare än det kan det lätt se ut som man vill föreställa en kille, vilket jag inte tror man vill? Om det är någon som läser detta och har så kort hår som jag beskriver så ta inte illa upp. Så länge ni tycker det är snyggt så är det ju lugnt, eller hur? :-)



Bilder tagna från google.

Det var min första hiss/diss lista det. Kanske kommer en till så småningom om ni uppskattade denna?
Säg gärna vad ni tycker. Jag vill ha kommentarer, annars är det inte roligt att skriva. Så kommentera fritt! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback