Framme i Linköping

Just nu ligger jag i syrrans soffa och laddar inför morgondagen då jag ska besöka universitetet. Det ska bli jättespännande!

Jag kan ju nästan börja med att berätta om tågresan hit. Den var allt annat än lyckad. Det var meningen att jag bara skulle byta tåg i Sala och sen vara framme runt 14. Men då när jag ska åka från Säter runt 10 så var tåget försenat med typ en halvtimme. Och då missade ju jag tåget mot Linköping. Så då fick jag åka med till sthlm och få en ny biljett där till Linköping. Men det var bara det att först sa konjuktören att mitt tåg skulle gå 13.21 men sen hade hon kollat fel så jag fick åka 14.21. Så jag fick stå på sthlms central i typ 1 ½ h. Sen var det tåget också försenat med en kvart! Jippi, fan för SJ. Nu ska jag ha reseersättning kan jag lova. Fick iaf pengar till fika som tur var, annars hade jag dött av hunger. Hur dåligt är det inte när resan skulle ta ungefär 3 timmar men istället tog det 6 timmar?

Aja, väl framme käkade jag och syrran på donken en snabbis. Sen shoppade vi. Jag köpte ett par jeans (höga i midjan), två par leggings (ett par lack och ett par med dragkedja nertill). Ena fick jag som en försenad present av syrran! Det fanns massa fint, bland annat en vårjacka på Vero Moda, men pengarna räckte inte till tyvärr. Just ja, jag köpte några hårnålat med pärlor på och två söta hårband med rosett på glitter på centralen i sthlm. Efter en heldag på stan tog vi bussen till syrrans lägenhet. Kikade runt lite, såg Bolt, käkade och så. Nu har jag träffat hennes pojkvän också. Trevlig prick må jag säga. Är helnöjd med dagen och kvällen. Hoppas morgondagen blir minst lika spännande. Ska försöka komma ihåg att knäppa lite kort på universitetet också. Snart ska jag sova, så gonatt!

PUSS PÅ ER!

Kommentarer
Lina skrev:

jorå ;D är lite glömsk bara! hehe :S

2009-02-11 @ 09:39:55
URL: http://millblomskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback