Håller ni med?

1. Velvet



Bra show, snygga kläder och bra allt som allt. Tyckte det var riktigt konstigt att hon inte gick vidare till andra chansen.
Ni skulle vart där live, blir mer stämning då. Så vilken show säger jag bara! Ne, skärpning svenska folket.


2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox



Hela publiken gungar med. Vilken stämning. Tycker det kanske inte passade in i melodifestivalen men till en festival kanske? Tyckte de gjorde ett bra jobb, härlig låt. Jag såg till och med vissa tanter som tyckte det var bra.


3. Molly Sandén



Fin låt, men jag vet inte. Jag tycker Molly är lite för mycket. Visst, hon sjunger bra & har en bra utstrålning. Men det är någonting med henne som stör mig. Kan inte sätta fingret på vad, något är det i alla fall. Men det var en värdig vinnare.


4. E.M.D



Favoriterna såklart! Och de vann ju också. Precis som jag trodde. Älskar dem. Låten var skön, kläderna var lite annorlunda och de är riktigt duktiga på scenen. Efter kalaset gick jag fram till scenen typ, stod 10 meter ifrån dem, woho.


5. Mikael Rickfors



Nejnejnej! Det här var faktiskt den sämsta låten. Vad gjorde han där? Hans låt var ju en kopia av hans egna låt "Vingar på pengarna". Lite pinsamt att plagiera sin egna låt? Booooring.


6. Maja Gullstrand



Söt tjej och söt låt. Inget speciellt. Första gången jag lyssnade på låten på internet tänkte jag "Vad fan är det här?!" Men den blev faktiskt bättre liv, härlig på något sätt. Man kände sig lugn när hon sjöng den.


7. Sofia



Nja, låten var väl sådär och hon sjöng sådär. Allt var liksom SÅDÄR. Men förstod att den internationella juryn valde henne. De gillar ju pampigt med trummor och sånt. Det är ju sånt som slår i Europa, men tur att vi svenskar har smak. Lite synd att vi förlorar på den.


8. BWO



Tråkig låt. Tyckte inte den skulle komma till andra chansen, då var Velvet värd den platsen mer. BWO brukar ju göra mer fartfyllda låtar som låter lika dant, men nu gjorde de en ballad. Inte deras starkaste sida. Den enda bra ballad de har gjort är "Open door" eller vad den nu heter. Ni vet vilken jag menar va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback