Jag lever.. nästan

FÖRLÅT för att jag är världens sämsta bloggerska just nu. Men jag hoppas ni förstår mig. Jag har varit sjuk i en vecka och är det fortfarande. Då orkar man inte skriva blogg. Vad ska man skriva om, när man bara sitter hemma?
Iaf, idag för första gången på en vecka gick jag utanför dörren och kände frisk luft. Jag & mamma åkte till vårdcentralen i Säter för att kolla vad det är för fel på mig. De tog ett halsprov, eftersom min hals är helt uppsvullen och vi trodde det kunde vara halsfluss. Men det var det inte. Det var ett virus jag hade i kroppen, så antibiotika biter inte på det. Suck, jag får alltså bara vänta på att bli frisk. Ska dricka mycket vatten, annars fanns det inte så mycket man man kunde göra. Sjuksköterskan sa att det kunde ta 2-3 veckor ibland innan man blev helt frisk, ORKA!
Men när man har varit feberfri i 2-3 dagar, då kan jag träffa Johannes igen för då är jag inte smittsam längre.

Nu vet ni iaf hur jag mår. Fick feber idag igen, så jag hoppas den går över imorgon för i helgen SKA jag vara frisk!!!

roxanna

Kommentarer
Marlene skrev:

Bara du blir frisk till den 28de :) Fast helst att du blir frisk så fort som möjligt ofc :)

2009-11-16 @ 22:41:52
Nicole Arrman skrev:

SV:



- Ja det är ju en lösning, får se hur jag gör :)

2009-11-17 @ 13:09:09
URL: http://arrman.se
Erika skrev:

Jag är inte emot den för biverkningarna av självaste sprutan. Du vet ju inget om långsiktiga biverkningar av vaccinet? När det har tagit fram ett vaccin så snabbt kan det lika gärna komma en mutering av svininfluensan. För mig skulle det inte göra något att ligga sjuk i två veckor när man sedan blir immun mot sjukdomen. Man dör inte mer av den här sjukdomen än av några andra. Jag har redan tagit ställning och jag väljer att inte ta den.

2009-11-19 @ 17:18:31
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Eliin skrev:

Såg en kamentar som du hade skickat om Vaccinet. Grejen är att vaccinet gick ganska fort att framställa ör att dom framställer det geneom att prova sakerna på ägg och darför kan inte äggallägiger ta det. Men om man inte vill ta det tycker jag det är ens egen sak. Jag säger som föregående talare att man vet inte vad det har för långvariga effekter. dessutom finns det många som dör av vanlig influensa men inte för det går alla och vaccinerar sig mot den. Jag tycker det är Sverige bara borde köpa in så mycket vaccin så dom är i riskgruppen kan ta det för folk dör varje dag av olika saker; aids, svält, andra sjukdommar och vi kanske borde fokusera mer på annat än bara oss själva? Visst för står jag dom som villta det, men även dom som inte vill ta det.

Men som sagt jag tycker att det är varje persons val och man borde inte försöka tvinga folk att ändra sig.

2009-11-19 @ 18:01:19
Erika skrev:

Jag tycker att alla får ta ställning som dem vill till att ta sprutan eller inte ta den. Det är en ENSAK FÖR VARJE ENSKILD MÄNNISKA. Jag har inte läst aftonbladet eller annan media och förlitar mig inte på sådana källor, jag har pratat med MIN EGNA DOKTOR och han gav mig min fakta. DÄRMED PUNKT SLUT!!!

2009-11-19 @ 18:20:27
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Lorentzon skrev:

Hej!



Jag råkade snubbla över en av dina kommentarer på en annan blogg angående vaccinet mot baconfeber. Jag tänker inte heller ta vaccinet och det beror på att jag inte tillhör någon riskgrupp. Varför ska jag då ta det? Folk dör av vanliga influensan oclså (främst barn och gamla) men inte fasen får anliga människor vaccinera sig hur som helst för det eftersom det vaccinet främst ska gå till de som behöver det.



När man framställer vaccin ska det genomgå tre faser, detta vaccin har inte genomgått alla och det är fakta. Det klarade dem två första och därför blev det godkänt. Om det inte klarar det tredje då? Sanningen ÄR att det tagit för kort tid att främställa och därför hann det inte gå igenom den tredje fasen. Dessutom tror jag att dem kände sig väldigt pressade att godkänna vaccinet eftersom alla var så rädda för att få baconfeber. Vaccinet skyddar dessutom bara i 90% av fallen och innehåller kvicksilver.



Nej. jag tänker inte ta sprutan. Vill andra utsätta sig för den risken är det upp till dem, recis på samma sätt som det är upp till mig. Alla har rätt att göra sitt eget val. Om föräldrar är så rädda att deras barn ska drabbas så kanske de ska låsa in sina barn i en liten kuvös, för de kan ju faktiskt drabbas av andra saker som är precis lika farliga som baconfeber.



Hela den här grejen är förstorad till tusen. Jag känner ingen som fått baconfeber, men om jag hade gjort det hade jag genast sett till att bli smittad så att jag kan bli immun sen.

2009-11-19 @ 20:47:56
URL: http://lorentzon.blogg.se/
simone skrev:

Tror du verkligen att fler skulle ta sprutan om inte aftonbladet fanns..? När jag besökte läkaren för att rådgöra bad jag att få veta vilka biverkningarna var, vilka mediciner man kunde äte med vaccination. Dom visste inte! Antagligen därför många avstår, de har talat med läkare, eller har någon i familjen som talat med läkare. Den vaccinationen är frotfarande oviss.. :)

2009-11-19 @ 23:23:39
URL: http://fattybom.blogg.se/
The Mighty Vet skrev:

Har du funderat på VARFÖR barn under 6mån inte får vaccinera sig mot (A)H1N1? Läkemedel genomgår normalt många ÅRS tester innan de godkänns. Först i form av djurförsök. Därefter normal tre stadiers tester med människor. Ganska ofta upptäcker man direkt livsfarliga biverkningar så sent som i tredje teststadiet. Ingen skulle självmant utsätta sig för ett läkemedel som förbjudits p g a bevisade hälsorisker.

Men Pandemrix däremot! Som så snabbt, efter ett fåtal månaders intensivtester, godkänts och delas ut till gemene man. Är efterfrågan tillräckligt stor kan vad som helst godkännas, tydligen. Kostnadsfritt är det också! Varför? Patientgrupper som tar den stora risken att testa ett nytt, ännu ej godkännt läkemedel, brukar inte behöva betala för det.



"Pandemrix, ett potentiellt (dock långt från garanterat) funktionellt och riskfritt vaccin mot A(H1N1) a k a Svininfluensan - Det första läkemedel någonsin som använder hela världsbefolkningen som patientrupp i STADIE-ETT test!" Tragiskt!

2009-11-22 @ 11:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback