Vänskap

Var beredda på att det kan bli en ganska långt inlägg, men jag ville bara skriva av mig om vad jag tycker om själva ordet "vänskap" och allt som rör det. Vad betyder det för mig? Osv.

Det viktigaste enligt mig om man ska ha kvar sina vänner är att själv vara en. Jag kan erkänna att jag inte har varit den bästa vännen i världen, men jag ska försöka ändra på mig. Just nu har jag ingen lust att göra nånting, men sen så. I promise! :)

Mellan vänner ska det alltid finnas en tillit. Om man inte kan lita på sina vänner, vad är de då för slags vänner?
Man ska kunna prata med sina vänner om nästan vad som helst, utan att det går vidare till andra. Har hemligheten spridit sig, ja då vet du hur den gjorde det och då är det bäst att fundera vad man har för slags vänner.

Vänskap går inte att köpa för pengar, men har man vänner så tycker jag att man ska anse sig vara rikast i världen. Tänk på dem som inte har några vänner alls, hur tror ni de känner sig? Var nöjda och glada över de vänner ni har. Oavsett om det är många eller få, du har i alla fall vänner som bryr sig om dig och som förhoppningsvis skulle kunna göra allt för dig.

Jag såg ett väldigt bra citat på internet om vänner.

"Till en vän ska man komma bjuden i medgång och objuden i motgång."
Det är exakt så det ska vara. Oavsett om man bråkar och hatar varandra just för stunden så kommer det alltid att ordna sig om man är vänner anser jag.

En vän är något du måste vara riktigt rädd om. Om du helst av allt vill gå och dö, ska dina vänner finnas där och göra dig glad. En vän är någon som ställer upp på dig utan att förvänta sig något tillbaka. Man ska aldrig behöva fundera på varför man är vänner om man har bra vänner. En riktigt vän är den som alltid älskar dig fastän du gjort ett misstag.

En bra vän är även en person som uppskattar dig precis som du är och du inte behöver låtsas vara någon annan.

Jag själv har många bra vänner, men umgås knappt med någon längre vilket är jättetråkigt. Jag saknar dem faktiskt. Men när man har slutat skolan och alla flyttar hit och dit är det svårt att få tid till att träffas. Jag själv är en person som aldrig skulle kunna prata skit om mina vänner. Det vill säga om de inte gjort mig något dumt innan.

Jag vet faktiskt inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget, men jag vill bara säga att ni borde ta vara på era vänner. Och jag ska också bli bättre på det. Man vet aldrig när det är försent.

Till sist ville jag bara säga att jag älskar mina änglar The Rockers, Angelica, Kristina, klassen och alla ni andra!

Ni vet vilka ni är. ♥

roxanna



Kommentarer
Malleballe skrev:

:) Du betyder suupermkt för mig ska du veta! Om du är frisk och har tråkigt imorrn, så hör av dig, är ledig :) Massor med lööve till dig <3

2009-11-12 @ 00:06:13
angelica skrev:

jag älskar dig också gumman, så sann text! allt stämmer så jävla bra. finns alltid här för dig <3

2009-11-12 @ 00:07:45
URL: http://aangieh.blogspot.com
Johannes skrev:

Instämmer precis där.



The rockers for the win. ;)

2009-11-12 @ 00:09:22
URL: http://hasesworkout.blogg.se/
n. skrev:

you know i love my baby <3

2009-11-12 @ 09:35:24
URL: http://noordlov.blogg.se/
Jutttutt skrev:

bra inlägg, en annan viktig sak är när man väljer bort sina vänner framför kärleken, det är mycket dumt..

för tänk om det tar slut så har man INGA kvar :(

Så man borde vårda vänskapen och vara ärliga mot varandra.



Och vi älskar dig med din lilla svininfluensamonster ! :)

KRYA PÅ DIIIIIIIIIIIIIIG ! :)

2009-11-12 @ 13:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback