Recept - Hemmagjord müsli

Gjorde precis hemmagjord müsli med syster. Det håller just nu på att kallna. Medan det håller på att kallna tänkte jag bjuda på receptet. Mycket nyttigare än det man köper i affären och det går snabbt att göra. Jag ska göra det här ofta, så fort det har tagit slut gör jag nytt! :'D

6 dl havregryn
2 dl vetekross
1,5-2 dl hackade mandlar
1,5 dl vatten
3 msk honung
4 msk olivolja
4,5 dl puffat ris
1 dl russin (eller annan torkad frukt)



Gör så här

1. Blanda havregryn, vetekross och de hackade mandlarna i en bunke.

2. Värm vattnet på spisen och lös upp honungen i det. Tillsätt oljan och häll alltsammans i bunken och rör om ordentligt. Häll upp grynblandningen i en långpanna och grädda i mitten av ugnen i 200 grader, 15-20 minuter, tills den är torr men inte för mörk. Rör om då och då.

3. När det är ungefär 3 minuter kvar, häll i puffat ris och grädda alltsammans igen den sista tiden som är kvar.

4. Ta sedan ut pannan och häll i russin, rör om och låt svalna.

5. Förvara det sedan torrt i en burk med lock.

6. Ät och njuuuut av en nyttig müsli!

roxanna


Kommentarer
Nicole skrev:

SV:



- Whaat :O Ja smaken är som baken tydligen :P hehe!

2010-04-05 @ 15:44:07
URL: http://arrman.se
Linn skrev:

Sv: Haha jo, alla tandblekningar jag testat smakar skit ;D

2010-04-06 @ 15:28:28
URL: http://linnlowes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback